Yucel_81 (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 augustus 2008 21:46:22
CultureGlue zei:Yucel_81 zei:God zie ik als de som der atomen in het universum. Niets meer, niets minder. Een mens draagt evenveel goddelijkheid als bijvoorbeeld diens uitwerpselen.
Nog nooit van het BESTAANDE begrip ''1+1=3" gehoord?
Wil je even uitleggen wat je bedoelt met 1+ 1 = 3 en wat voor betrekking dat heeft op de theorie dat god de som der atomen is ?
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 augustus 2008 21:30:22
okocha zei:CultureGlue zei:okocha zei:CultureGlue zei:Ik versta niets van je uitleg
ik ook niet van jou? je zegt eerst dat alles god is, dus de kracht bezit en dan zeg je dat alles zonder god wel verder kan?(wie-wat?)
--> Zonder de vermenselijkte god.. blijft de natuur de natuur.. zonder vereringen of boeken of woorden.. blijft God gewoon God.
en ik zeg dat alles onder de controle van god zit en als het er buiten gaat dan zal het in de war komen en kapot gaan..
--> Het alles is het alles.. en dat zie ik als God.. erbuiten staan en kapot gaan kan niet.. want dan is het niet meer alles.
natuur is een wet, maar een wet kan alleen maar het zelfde achterhalen(zonder uitvoerders is wet helemaal niks waard,
--> die wet kan alsnog gewoonweg natuurlijk zijn.. een knikker die éénmaal rolt heeft niet keer op keer een uitvoerder nodig.. de natuur idem.. biljoenen knikkers.. botsen rollen botsen rollen... begin? No begin.. Namelijk God.
want er is kracht nodig en kennis voor het uitvoeren er van; maar dat laat ik effe zitten) en uitvoeren terwijl dat we een uiterst verschil zien in het bestaan en het ontstaan van de wezens en dingens, je vader en moeder die zijn niet het zelfde als jou en je kind ook weer niet; dit om maar een voorbeeld te noemen..
--> Deze vergelijkingen gaan gewoonweg niet op.. Je vergelijkt en je sluit Gods logica niet op met enkel zo'n beredenering. Kan ik gewoonweg zeggen.. een potlood is ooit ontstaan.. Dus God ook.. In zekere zin wel waar.. Want God ontstaat iedere seconde.. de schepping is nog niet ten einde.. de schepping = god.. God hoeft niet buiten zichzelf te staan. Hoe kom je daar bij?
en vergelijk anderen wezens hier mee en begrijp dat er iemand achter het gordijn is en op deze manier zijn aanwezigheid toont en zijn bezigheid en wil enz. laat zien en weten. (een wet heeft geen wil en dus kan het geen verschillende wezens en kunst enz. tot het bestaan brengen.)
--> Die vergelijkingen gaan niet op.. Kben niet de eerste die God=alles=schepping=nog niet ten einde ziet hoor
wow? je vindt dus dat knikkers die biljoenen mogelijkheden hebben om iets te worden of eigenlijk ontelbaar.. dat ze in die mogelijkheid een iets worden en dat ophun zelf??? het lijkt wel of je mij vraagt om te geloven in dit; een touw in een naaldgat gooien die twee meter van je af staat(ik zou nooit geloven ookal zeg je dat je milioenen keren gaat proberen dat het je ene keer gaat lukken.)
zie je nou nog steeds niet dat er een keuze in het spel zit? een keuze verwijst naar wil en wil naar een iemand met verstand als het om kunst gaat vooral. hoe kan het natuur die blind en is en doof en stromende krachten bezit dit allemaal voor elkaar krijgen???
duidelijkheid?
Als jouw God het kan.. waarom zou de mijne het dan niet kunnen.. Bij mij is God het alles.. maar jij blijft God maar in verschillendheid knippen.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 augustus 2008 21:29:18
Yucel_81 zei:God zie ik als de som der atomen in het universum. Niets meer, niets minder. Een mens draagt evenveel goddelijkheid als bijvoorbeeld diens uitwerpselen.
Nog nooit van het BESTAANDE begrip ''1+1=3" gehoord?
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 augustus 2008 20:44:25
CultureGlue zei:okocha zei:CultureGlue zei:Ik versta niets van je uitleg
ik ook niet van jou? je zegt eerst dat alles god is, dus de kracht bezit en dan zeg je dat alles zonder god wel verder kan?(wie-wat?)
--> Zonder de vermenselijkte god.. blijft de natuur de natuur.. zonder vereringen of boeken of woorden.. blijft God gewoon God.
en ik zeg dat alles onder de controle van god zit en als het er buiten gaat dan zal het in de war komen en kapot gaan..
--> Het alles is het alles.. en dat zie ik als God.. erbuiten staan en kapot gaan kan niet.. want dan is het niet meer alles.
natuur is een wet, maar een wet kan alleen maar het zelfde achterhalen(zonder uitvoerders is wet helemaal niks waard,
--> die wet kan alsnog gewoonweg natuurlijk zijn.. een knikker die éénmaal rolt heeft niet keer op keer een uitvoerder nodig.. de natuur idem.. biljoenen knikkers.. botsen rollen botsen rollen... begin? No begin.. Namelijk God.
want er is kracht nodig en kennis voor het uitvoeren er van; maar dat laat ik effe zitten) en uitvoeren terwijl dat we een uiterst verschil zien in het bestaan en het ontstaan van de wezens en dingens, je vader en moeder die zijn niet het zelfde als jou en je kind ook weer niet; dit om maar een voorbeeld te noemen..
--> Deze vergelijkingen gaan gewoonweg niet op.. Je vergelijkt en je sluit Gods logica niet op met enkel zo'n beredenering. Kan ik gewoonweg zeggen.. een potlood is ooit ontstaan.. Dus God ook.. In zekere zin wel waar.. Want God ontstaat iedere seconde.. de schepping is nog niet ten einde.. de schepping = god.. God hoeft niet buiten zichzelf te staan. Hoe kom je daar bij?
en vergelijk anderen wezens hier mee en begrijp dat er iemand achter het gordijn is en op deze manier zijn aanwezigheid toont en zijn bezigheid en wil enz. laat zien en weten. (een wet heeft geen wil en dus kan het geen verschillende wezens en kunst enz. tot het bestaan brengen.)
--> Die vergelijkingen gaan niet op.. Kben niet de eerste die God=alles=schepping=nog niet ten einde ziet hoor
wow? je vindt dus dat knikkers die biljoenen mogelijkheden hebben om iets te worden of eigenlijk ontelbaar.. dat ze in die mogelijkheid een iets worden en dat ophun zelf??? het lijkt wel of je mij vraagt om te geloven in dit; een touw in een naaldgat gooien die twee meter van je af staat(ik zou nooit geloven ookal zeg je dat je milioenen keren gaat proberen dat het je ene keer gaat lukken.)
zie je nou nog steeds niet dat er een keuze in het spel zit? een keuze verwijst naar wil en wil naar een iemand met verstand als het om kunst gaat vooral. hoe kan het natuur die blind en is en doof en stromende krachten bezit dit allemaal voor elkaar krijgen???
duidelijkheid?
|
 Endeavou.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 augustus 2008 16:10:38
Yucel_81 zei:God zie ik als de som der atomen in het universum. Niets meer, niets minder. Een mens draagt evenveel goddelijkheid als bijvoorbeeld diens uitwerpselen. Juist en met de tijd, gaat onze hersens aanpassen aan die energie, waardoor de weg naar bovennatuurlijk krachten steeds dichter komt...
evoluatie enzo
|
 Yucel_81 (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 augustus 2008 15:58:49
God zie ik als de som der atomen in het universum. Niets meer, niets minder. Een mens draagt evenveel goddelijkheid als bijvoorbeeld diens uitwerpselen.
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 augustus 2008 19:41:55
okocha zei:CultureGlue zei:Ik versta niets van je uitleg
|
 Yoosz (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 27 augustus 2008 19:30:25
CultureGlue zei:Quote:
FULLMETALJACKET schreef op 12 Augustus 2008 18:36:15 :
laat de natuur eens een boek sturen dan, of een profeet
dat doet het ook..
owh is dat zo
welke boek of profeet heeft de natuur gestuurd
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 augustus 2008 18:56:26
CultureGlue zei:Ik versta niets van je uitleg
en ik zeg dat alles onder de controle van god zit en als het er buiten gaat dan zal het in de war komen en kapot gaan.. natuur is een wet, maar een wet kan alleen maar het zelfde achterhalen(zonder uitvoerders is wet helemaal niks waard, want er is kracht nodig en kennis voor het uitvoeren er van; maar dat laat ik effe zitten) en uitvoeren terwijl dat we een uiterst verschil zien in het bestaan en het ontstaan van de wezens en dingens, je vader en moeder die zijn niet het zelfde als jou en je kind ook weer niet; dit om maar een voorbeeld te noemen.. en vergelijk anderen wezens hier mee en begrijp dat er iemand achter het gordijn is en op deze manier zijn aanwezigheid toont en zijn bezigheid en wil enz. laat zien en weten. (een wet heeft geen wil en dus kan het geen verschillende wezens en kunst enz. tot het bestaan brengen.)
|
  -Hemel (88)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 27 augustus 2008 13:43:42
God is nature.
|
 Endeavou.. (104)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 26 augustus 2008 22:55:46
Verwijderd zei:De Barmhartige
De Genadevolle
De Koning, de Absolute Heerser
De Heilige
De Vredige
De Schenker van Veiligheid
De Beschermer
De Sterke, De Onge�venaarde
De Onweerstaanbare, de Absolute
De Bezitter van Grootheid
De Schepper
De Ontwikkelaar
De Vormgever
De Vergever
De Onderwerper
De Vrijgevige
De Schenker van levensbehoefte
De Opener
De Alwetende
Klinkt als de Perfecte Mens 
Ik zie god meer als een energie wie de mens nog moet temmen
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 augustus 2008 22:14:02
Ik versta niets van je uitleg
|
okocha (31)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 augustus 2008 20:31:11
CultureGlue zei:YoG-YaW zei:Alles wat in de natuur leeft is beperkt behoeftig en begrenst en heeft iets nodig dat het stuurt,
want stel er zou geen zon of water zijn dan zie ik echt niet zo snel een boom of iets groeien
En als wat begrenst behoeftig en beperkt is heeft behoefte aan een hogere macht de natuur kan zichzelf niet draaiende houden ...
Waarom zou de natuur zichzelf niet draaiende kunnen houden.. Het lijkt er meer op dat een god die moet aanbeden worden.. dat die niet draaiende kan gehouden worden zonder aanbidding.Als wij stoppen met bidden.. met leven.. geen enkele mens meer op aarde.. dan is er geen natuur meer? Of dan is er geen sprake meer van God in woorden..
net zoals wij een geest hebben in onze innerlijke en er mee god doen aanbidden(we laten onze behoefte tonen aan god) heeft iedere wezen ook een innerlijke die met zijn onmacht voor de hulp en macht van god doet vragen..dus bidden. de natuur kan zich nooit draaiende houden als het los gaat van god..voooral niet zo met een kunst en ordelijk en ritmische manier. want de natuur heeft eigenlijk geen kracht maar als we vanuit het zichtelijke moeten bekijken is het toch zo dat ze krachten bezitten die niet gediciplineerd zijn(we weten toch wel dat die elementen niet kunnen denken? dus kennen ze jou niet, wie jouw niet kent kan je ook niet te hulp schieten.); wat betekent; dat als die soorte elementen bij elkaar komen dat ze het dan alleen maar moeilijker maken, want een blinde kan niks en als er eentje bij komt maakt hij het alleen maar moeilijker en niet andersom..
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 24 augustus 2008 22:33:19
YoG-YaW zei:Alles wat in de natuur leeft is beperkt behoeftig en begrenst en heeft iets nodig dat het stuurt,
want stel er zou geen zon of water zijn dan zie ik echt niet zo snel een boom of iets groeien
En als wat begrenst behoeftig en beperkt is heeft behoefte aan een hogere macht de natuur kan zichzelf niet draaiende houden ...
Waarom zou de natuur zichzelf niet draaiende kunnen houden.. Het lijkt er meer op dat een god die moet aanbeden worden.. dat die niet draaiende kan gehouden worden zonder aanbidding.
Als wij stoppen met bidden.. met leven.. geen enkele mens meer op aarde.. dan is er geen natuur meer? Of dan is er geen sprake meer van God in woorden..
|
 YoG-YaW (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 24 augustus 2008 18:46:22
Alles wat in de natuur leeft is beperkt behoeftig en begrenst en heeft iets nodig dat het stuurt,
|
 Black_Jo.. (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 22 augustus 2008 13:59:56
Daar zit wat in Godfather
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 22 augustus 2008 13:29:21
Black_Joker zei:God kan mensen overtuigen dat hij meer kan dan wie of wat dan ook. Denk ik dan he, niet gelijk boos worden 
Dat kan het alles ook want bij alles hoort alles.. dus ook jouw interpretatie van God
|
 Black_Jo.. (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 21 augustus 2008 22:43:06
God kan mensen overtuigen dat hij meer kan dan wie of wat dan ook. Denk ik dan he, niet gelijk boos worden
|
CultureG.. (33)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 augustus 2008 16:50:15
-AllEyezOnMe zei:Furieux zei:God begint als niets meer dan een leeg vel waarop jezelf zal schrijven. De mens maakt God.
zo slim,je maakt god zoals jij in m geloofd,
zo sterk als jij denkt dat ie is,hetzelfde met de natuur,
je wijst het macht toe met je geloof
De ene God is de andere niet.. Maar het alles.. is voor iedereen hetzelfde.. dat is de enige echte God.. de rest zijn persoonlijke afgietsels.. gevormd door culturele afgietsels
|
 -StarStr.. (69)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 augustus 2008 16:32:03
Furieux zei:God begint als niets meer dan een leeg vel waarop jezelf zal schrijven. De mens maakt God.
zo slim,je maakt god zoals jij in m geloofd,
zo sterk als jij denkt dat ie is,hetzelfde met de natuur,
je wijst het macht toe met je geloof
|